I love papa/ mama - hits

Kleuter- en lager onderwijs

Omschrijving:

Via een vragenlijst wordt naar het lievelingsnummer van mama/papa gevraagd. Daarna wordt tijdens een kringgesprek gepraat over de verschillende liedjes en worden ze ook beluisterd (verschillen in culturen kunnen hier ook aan bod komen). De liedjes worden gebrand op een CD die mee gegeven wordt naar huis.

--

Niveau: klas

Type: activiteit

Doelgroep: leerlingen, ouders

--

Referentie:

Bakkers, E., Fontaine, M., Heylen, L. & Vanhoutte, T. (2012). Inspiratiebubbels 2. Leuven: CEGO Publishers

De bedenkers

Lager onderwijs

Omschrijving:

De kinderen gaan creatief aan de slag en bedenken een nieuwe uitvinding. Ze denken en werken het uit in een groepje.

--

Niveau: klas, les

Type: activiteit

Doelgroep: leerlingen

--

Referentie:

Bakkers, E., Fontaine, M., Heylen, L. & Vanhoutte, T. (2012). Inspiratiebubbels 2. Leuven: CEGO Publishers

Straatjutten (fotografie)

vierde, vijfde en zesde leerjaar

Omschrijving:

Met de klas ga je op stap in de omgeving. Gewapend met een fototoestel kijken de leerling rond en fotograferen ze dingen die ze interessant/ mooi/ opmerkelijk vinden. Nadien worden de foto’s in groep besproken.

--

Niveau: les

Type: activiteit

Doelgroep: leerlingen

--

Referentie:

Bakkers, E., Fontaine, M., Heylen, L. & Vanhoutte, T. (2012). Inspiratiebubbels 2. Leuven: CEGO Publishers

Klas in de vitrine

Lager onderwijs

Omschrijving:

De talenten van de kinderen in de klas worden extra in de kijker gezet via een zelfgemaakte vitrine.

--

Niveau: school, klas

Type: activiteit

Doelgroep: leerlingen

--

Referentie:

Bakkers, E., Fontaine, M., Heylen, L. & Vanhoutte, T. (2010). Inspiratiebubbels. Leuven: CEGO Publishers

Op de kiestafel

kleuter- en lager onderwijs

Omschrijving:

In de klas wordt een tafel voorzien met vraagtekens op. De kinderen mogen zelf de vraagtekens invullen met spelmateriaal/boeken/ speelgoed waarmee ze aan de slag willen.

--

Niveau: klas

Type: ideeën

Doelgroep: leerlingen

--

Referentie:

Bakkers, E., Fontaine, M., Heylen, L. & Vanhoutte, T. (2010). Inspiratiebubbels. Leuven: CEGO Publishers

De eitjes van Andreas (vrij podium)

Lager onderwijs

Omschrijving:

Er wordt een vrijblijvend vrij podium georganiseerd tijdens de middagpauze. Kinderen die iets willen tonen, kunnen zich inschrijven, oefenen en uiteindelijk optreden voor de rest van de school.

--

Niveau: school

Type: activiteit

Doelgroep: leerlingen

--

Referentie:

Bakkers, E., Fontaine, M., Heylen, L. & Vanhoutte, T. (2010). Inspiratiebubbels. Leuven: CEGO Publishers

Please reload